En insats för miljön

Vi moderna människor behöver väl ingen telefonklatalog när vi har nätet eller 118 118. Jag har avbeställt min.


TELEFONKATALOGEN ,

I år delas 5,5 miljoner telefonkataloger ut. Rätt onödigt va?

Varje modern människa hittar telnummer via  tex  hitta.se http://hitta.se></A>  eller eniro.se <http://eniro.se/> .
Telefonkatalogen belastar miljön på onödigt sätt vad det gäller transporter och papper (0,7% av Sveriges förbrukning).

Jag rekommenderar att du avbeställer dina kataloger. Ta 1 minut av din tid och du gör en insats för miljön!
2007 var det enbart 3500 personer som avbeställde telefonkatalogerna. Låt det bli 1 miljon nästa år!

          Länk: http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/



 
1 Sanna:

skriven

Michael Jackson :)

2 Maria:

skriven

Jag har oxå avbestält den. Onödigt att ha.
Ja det är synd om mig som får jobba så mycket...men trevligt när pengarna kommer.
Ha en bra kväll!

3 Mia:

skriven

Kan inte ens komma ihåg när jag använde en telefonkatalog sist!
Kram

4 Sus i dus:

skriven

Ja, nu har jag chaufför! Hon lånade familjebilen och drog till Örnsköldsvik med en kompis och de skulle inhandla sig en varsin Subway Macka...

Ja jag ska också avbeställa denna katalog, jag fick detta på mailen i morse! ;o)
/sus

5 Mimi:

skriven

Det var en bra idé... Har telefonkatalogen men använder ju den inte. Har min kära data till hjälp!!!

6 Inger Maryissa:

skriven

Här har jag inte sett till några telefonkataloger de sista åren.
Annars brukar de ligga i högar på nedersta våningen i vårt höghus.
Men det spelar ju ingen roll för mig, för jag har ju nätet med Eniro och Hitta,se.

Kommentera här: