Den som söker...

Efter turen med hästarna var jag inte ett dugg sugen på att åka och handla så det blev till att söka på botten av frysen och där fanns det rödspätta, tänk sån tur man kan ha ibland.
Naturligtvis innebär det här att jag måste handla i morgon i stället men då kan jag kanske kombinera handlingsturen med en fika hos någon kompis. Gubben jobbar 7-21 i morgon så jag behöver bara tänka på mig själv HELA dagen =)
Nu ska jag se om jag kan röra ihop någon god sås till fisken.

 
1 Ulla:

skriven

Rödspätta. Mums! Vi ska äta taco ikväll. Trodde jag hade allt hemma, men jag får svänga förbi affären innan jag hämtar syrran vid tåget. Tycker INTE om att handla på fredagar. Alltid SÅ himla mycket folk då.

2 A:

skriven

Oj, vad gott det hade varit med rödspätta.....Här vankas det bara makaroner och köttfärssås:) Ha en bra kväll...Kram

3 Carina:

skriven

Rödspätta är väldigt gott.
Här är vi så lata i kvälls så det blir nog hämtmat :/

4 kicki:

skriven

Gud va gott med rödspätta...det skall jag laga när nya spisen kommer in, just nu är det bara micromat som gäller...
Ha det gott under helgen och kram från kicki

5 Lotta:

skriven

Rödspätta är mums! Ha en mysig kväll! Kram

6 Pia:

skriven

nog tror jag att du lagar till din rödspätta hur bra som helst men här kommer ett tips:
smörj en form med champinjoncreme, lägg rullar av spättafilén över, sedan lite färska champinjoner över detta, sist häller du på 2-3 dl grädde, krydda fisken lite före grädden--in i ugnen i cirka 20 minuter---klart.
dekorera med lite röd eller svart kaviar(rom)och dill
servera med pressad potatis

7 Mia:

skriven

Bara ett litet såstips till stekt fisk: Creme fraiche, salt o peppar förstås, pepparrot (ca 1 msk till en standardburk creme fraiche) spetsa till det med honung. Inte riktigt lika mycket som pepparroten men man ska känna den lite söta smaken, att den harmonierar med det starka. Gott!!

Kommentera här: