Tofsvipor





I en av våra beteshagar bor en familj med tofsvipor, mamma, pappa och 3 ungar. Jag har sett ungarna sen dom var nykläckta och det är roligt och spännnande att följa deras utveckling.
För ett par dagar sen var det ett hemskt liv på föräldrarna, dom kan verkligen skrika högt, och när jag gick ut och tittade vad som hänt så såg jag att räven sprang iväg från hagen.
Tänkte direkt att räven varit i boet och tagit ungarna men i morse när jag gick till stallet fick jag se den lilla familjen ute på en morgonpromenad...
Nu hoppas jag bara att ungarna  hinner lära sig flyga innan räven kommer på besök igen.....
1 Trolda:

skriven

Så UNDERBART!!! =D fåglar tillhör livets favoriter...=D
Trolda - tjingeling!

2 Helen:

skriven

Så sött skönt att de klarade sig:)

3 Cyberspunken:

skriven

Vilka sötisar =)

Kommentera här: