Korv


Hur skulle man klara matlagningen om det inte fanns korv? Vi äter det en gång i veckan, ibland två. Snabbt, gott och enkelt. Idag blev det pasta med en sås på lite olika korvar starka och "vanliga".
Sen alla goda utländska varianter kom till Sverige så ökade ju variationsmöjligheterna en massa,  men en vanlig hederlig kokt med bröd räcker länge det också!
1 Anonym:

skriven

Hej!
Gott att göra små "snittkorvar" tycker jag. Det fick jag som liten, var sååå festligt. Mamma min delade på en hot dogs och gjorde 2 snitt i varje ände och när man stekte dem så vek sig kanterna utåt. Ha ha
Förresten mor min har ju en blogg, otroligt. www.guldmormor.blogg.se

2 Helen:

skriven

Alltid gott med korv, en smal kokt med bröd blev jag sugen på nu.

3 rosenblom:

skriven

och fem eller sex dagar i veckan blir det ingen mat? ;-)

4 Pia:

skriven

En halv special går ju ner då och då, allrahelst hos Oves i Sävedalen.

Kommentera här: