Härlig morgon



Idag har jag tagit ut flex på morgonen så jag börjar inte förrän 12.00, härligt! Vi har varit ute och kört häst nu på  morgonen och det var verkligen underbart. Söndagmorgon, inte en människa i farten, solen skiner, fåglarna kvittrar, naturen har börjat grönska, det porlar i bäckarna och som pricken över i... ljudet av klapprande hovar och lukten av svettig häst.
Det har verkligen varit en härlig tur..jag känner mig faktiskt riktigt pigg just nu...
1 Pia:

skriven

Tänk...det har alltid varit en dröm hos mig att kunna rida. Men inser att hästar och Pia inte alls går ihop....de är så stora.....jag har faktiskt ridit en gång...på sådana där Ölandshästar, Russ ?, vi töltade (?) tror jag det hette, herre gud jag slankt än hit än dit och var livrädd hela tiden...det sista fick jag gå jämte hästen och hålla i ett "snöre"

2 Vonny!:

skriven

Åh vilken härlig morgon du haft. Och hästar, som är bara såna underbara varelser. Är uppväxt med både travhästar o ridhästar. Men sen blev det familj m m som gjorde att det inte blev så mycket tid över. Tog upp ridningen för ett tag, men att rida på ridskola är inte min grej. Fick hjälpa en tjej ett tag o rida hennes hästar, men hon sålde hela tiden hästarna, så när jag skulle byta ridhäst för 4:e gången, la jag av. Jag vill gärna hålla mig till en häst.
Hoppas du får en fortsatt bra dag!
Kram!

3 A:

skriven

Det låter som om du haft en kanonmorgon.....Tack, huvudvärken är borta nu :)

4 fjäril:

skriven

ååh va underbart de låter...
Hoppas du får lika bra resten av dagen..

kram

5 Helen:

skriven

Vilken härlig morgon o du är uppe med tuppen förstår jag:) Det låter så mysigt att bara kunna ta ut sin häst o köra eller rida den, det är få förunnat. Hoppas du får en lugn dag/kväll på jobbet.
Ja visst blir man ledsen när unga människor mår så dåligt.

Kommentera här: