Rasmus på luffen



När vi åt middag idag så var radion på och då får jag höra Astrid Lindgren läsa ur Rasmus på luffen, oj vilken nostalgitripp det blev.
Denna fantastiska författare som berikade min barndom med sina underbara böcker. Och när man dessutom får höra henna själv läsa ja då får i alla fall jag både "ståpäls" och en tår i ögonvrån...



1 Pialotta:

skriven

Jag håller med dej.. Våran allas Astrid var fantastisk.. hör henne var dag på radion läsande Rasmus på luffen.. den filmen var så fin liksom alla hennes andra fimadiserade verk.
Jag hade ett blogginlägg just om Astrid i fredags tror jag det var:-)
Ha de gott..

2 Helen:

skriven

Visst var hon en underbar författare, min favorit är nog endå Pippi det är så svårt att välja eftersom hon skrivit så mkt bra. God Natt o sov gott.

3 Maria:

skriven

Ja tänk vad många som njutit av hennes berättelser. Tycker bara att det är synd att en sån människa inte fick nobelpriset. Så älskad av så många människor över hela jorden.

Kommentera här: