Naglar



Nu är jag i valet och kvalet...behålla mina långa naglar och hela tiden se till att nagellacket är fräscht eller klippa ner dom helt och tycka att mina fingrar är som tio stycken frukostkorvar...
Inget av alternativen känns i dagsläget speciellt lockande kan jag säga!
Jag är självklart glad att mina problem för dagen inte är på en allvarligare nivå än såhär men ändå..vad gör ni med era naglar? Långa, korta, med eller utan lack, vad väljer ni för färg på lacket nu under sommaren,,ge mig lite goda råd nu är ni snälla!!
1 Trolda:

skriven

Ja, som FLORIST och dessutom tidigare en "tjej-kille" med vana att "ta itu" med grejor har det liksom aldrig funnits ett alternativ...Har ALLTID haft korta - och förhoppningsvis RENA naglar....Men det är sannerligen inte lätt och ej heller det mest prioriterade som arbetande inom blomsterindustrin...PÅ SEMESTERN dock, försöker jag alltid få LIIIIIIITE längd på dem, och något fräscht sommarlack. TÅRNA och fötterna däremot är alltid putsade o fejade och har just nu ett HÄRLIGT rosarött fräscht nagellack =D
Trolda - med nagellack - på TÅÅÅÅÅÅRNA......=D

2 ejmis:

skriven

Trolda: Jag jobbar ju också mycket med händerna eftersom vi har hästar och andra djur men jag har fördelen (eller nackdelen,för går dom av brukar det göra ONT) att ha naglar som är hårda som sten..
Jag får kanske behålla naglarna ett tag ändå för det är ju snyggt med ett lack mot sommarbruna händer..

3 ebba:

skriven

jag brukar klippa ner naglarna så att det blir ungefär en m.m "vitt" högst upp, sen målar jag dom med corall, illrosa, kritvitt, eller, för att sticka ut lite, en klargul nyans, :) (samma sak gäller tårna :P)
lycka till!

4 Carolita:

skriven

Röda korta naglar är snyggt!

5 A:

skriven

Naglar som når precis över fingertopparna har jag och använder helst genomskinligt nagellack...

6 Pia:

skriven

Självklart ska det vara långa naglar med lack, själv använder jag för närvarande ett ljust lack från Malava. Malava har så billiga lack att man kan köpa nästan hur många som helst .)
Spara dina naglar!

7 Lotta:

skriven

Trivs med korta men välskötta naglar. Jag har stenhårda naglar och skulle kunna ha långa utan några problem. Saken är den att jag tycker det är obehagligt med långa. Så fort de kommer utanför fingertoppen så åker nagelsaxen fram!
Brukar ha ett ljust nagellack de få gånger jag målar dem.

8 F:

skriven

inte för långa. Inte för korta ;)
lackade.

9 Matilda:

skriven

på sommaren nu har jag mittemellan emd genomskinligt lack.. men abbsolut inte långa. Förlänger dem sen till hösten !

10 Nathalie:

skriven

jag låter de vara, sen har jag oftast alltid varierande nagellack på :P

11 Mimi:

skriven

Hmmm varför inte låta pojkvännen sköta det där :-). Har precis fått pedikyr *s*

12 Borthy:

skriven

Lyckliga du som har det bekymret! Jag jobbar ju i vården och får inte ha vare sig långa naglar eller nagellack hur välskött det än må vara.
Klipp dem bara lite då och ha genomskinligt lack på som någon ovanför i kommentarlista sade, naturligt och snyggt. Klipp inte ned och känn korv-känslan, du ska ju vara lite snygg på semestern! Jo, förresten, mina naglar går av om de blir längre än 5 mm vitt... hur trist som helst!

13 Mia:

skriven

Jag använder mest Ljusrosa och rött nagellack under sommaren. ;D

14 Vaniljis:

skriven

I-landsproblem.. :)Mina naglar blir så långa som jag själv väljer. Har hårda "bra" naglar. Väljer att fila ner dom jämt så de är 2-3 mm över fingertoppen. Tycker inte om längre. Känns obehagligt och är inte snyggt. Använder genomskinligt, ljusrosa eller med glitter i. På tånaglar mörkare.

15 Åsa.S:

skriven

På jobbet får vi inte använda nagellack, och jag fär för lat för att hålla på att ta bort o måla nytt hela tiden. Så det blir oftast bara när det är något särskillt. Långa, däremot brukar de vara. Det får de inte heller på jobbet, men lite måste man bryta mot lagen! Nu är de tyvärr kortare, för flera har gått av, men de växer fort och är nog snart ute igen.

16 Cyberspunken:

skriven

Lite lagom långa med något snyggt sommarfint lack... just nu kör jag med något som ska likna silver, fint till lite solbränna och silversmycken =)

17 Solle:

skriven

låååånga ska det va :)

Kommentera här: