45,2 miljoner!!!


Idag tog en ensam vinnare i Bureå, en liten by utanför Umeå, hem hela V75 potten!!!
45,2 miljoner...kan ni förstå hur mycket pengar det är???
Vad skulle man göra om man vann så mycket??
Dela med sig en del till nära och kära såklart...renovera hus och stall...köpa  nya bilar...ja visst skulle man hitta grejer att båda köpa och göra...om man inte blev helt snurrig av att vinna så mycket då såklart...det kanske skulle sluta med att man bara satt och "spelade på underläppen" av chocken...

Vad skulle ni göra om ni vann en massa pengar???
1 Trolda:

skriven

Ja vad skulle man GÖRA!?! ALLT tror jag...=D Ha en fin kväll!
Trolda - kramar!

2 Annica:

skriven

Tck för inlägget på min blogg...tillbax till din fråga så hade jag definitivt skaffat nån som tog hand om gräsmattan....om jag vann massa pengar alltså

3 Borthy:

skriven

Jag tror inte man blir så mycket lyckligare faktiskt? Klart...har man alldeles för lite pengar så det blir ett riktigt stort problem och man inte kan glädjas över annat då underlättar nog pengar men vad gör man med så mycket pengar? Hur beter man sig? Det undrar nog jag men... skulle hålla det som en hemlis och leva och jobba som vanligt.

4 Vaniljis:

skriven

Svårt att föreställa mig hur man skulle göra. Man kanske får tokryck och slutar jobb och blir resande de närmsta tiden/åren. Finns så många ställen på jorden jag inte besökt än. Inte minst här i Sverige.

5 A:

skriven

Oj...Vad det hade varit gott att vinna....Har massor av hål att stoppa pengar i. Hade framförallt sett till att bli skuldfri. Ha en skön dag:)

6 My:

skriven

Ja vi satt och såg det, och på vår lapp blev det bara 2 rätt....så det var inte vi :(
Ja vad skulle man göra?? Resa, plugga, bygga nytt hus, ge till bättre behövande, ordna världens partaj....möjligheterna är oändliga...*drömmer*

7 Anna:

skriven

Rättning: Vinnande lotten från Bygdeå, inte Bureå.. Jag ska dit och söka allmosor ;) haha

8 ejmis:

skriven

Ja visst är möjligheterna oändliga
med så mycket pengar...frågan är om man skulle bli lyckligare...jag kan tänka mig att hela byn där
vinnaren bor redan vet vem som vunnit och då kanske en massa "nya vänner" redan dykt upp...en sån vinst för nog med sig en del mindre roliga saker också..

9 ejmis:

skriven

Anna: Nu spräckte du min avledande manöver...jag tänkte försöka vara först!! ;)
(tack för rättningen)

10 Mimi:

skriven

De där pengarna skulle sitta fint... Har precis betalat in alla räkningarna och det var ingen rolig historia :-(

11 Vonny!:

skriven

Ja vad skulle jag göra med så mycket pengar ... jag tror ju inte jag skulle bli så mycket lyckligare om jag hade mer pengar. Men det är klart att någon som tvättade, städade, lagade mat (ibland, för jag tycker om att laga mat), bäddade sängen, vattnade blommorna, tvättade o lagade bilen m m skulle vara helt okej. Köpa en ny kamera, ny bil, husbil m m.... listan kan nog bli lång. När jag gjort det skulle barnen få alla resterande pengarna.
Fast innerst inne så tror jag att jag skulle få en hjärtattack om jag vann så mycket pengar.

12 ejmis:

skriven

Mimi: Att betala räkningar är aldrig kul..ibland känns det bara som om löner kommer ner i plånboken och sen gör en snabb-vändning och försvinner igen..
Vonny: Jag tror att jag också skulle få en hjärtattack eller bli helsnurrig.

13 Kristina:

skriven

Åh, listan är lång! ;D Men jag skulle nog spara en hel del och så shoppa loss. ;)

Kommentera här: