Vilket uppvaknande!



I morse vaknade jag av att gubben låg och pratade med en av katterna som hade värsta "partyt" under sängen.
"Vem är det som är så lekfull så här på morgonkvisten då?" Jag hör hur gubben böjer sig över sängkanten för att sen utropa:
"M har en mus som han leker med under sängen"
Min första fråga är såklart: "Är den död?"
Men så var nu inte fallet...som tur var så levde den inte så många minuter till!!
Det är inte ofta våra katter tar med sig sina byten in men det händer ibland (vi har en hundlucka från huset och ut i hundgården som även katterna använder ibland)
...en annan, mindre rolig möjlighet, är att han faktiskt har fångat den inne...                                                                                          Jag är inte särskilt känslig för sånt här men jag vill faktiskt inte att jakten och måltiden ska ske i vårt sovrum!!!
Att det sen finns en och annan mus här pålandet som ibland förirrar sig in det är väl sånt man får leva med antar jag...
1 Mimi:

skriven

Det har gått för få dagar än kanske... Men jag känner mig len och fresh i ansiktet. Kan ju bero på behandlingen också...
Mvh Mimi

2 Mia:

skriven

Duktig kisse, juuuu... :-)

3 Mia igen!:

skriven

Ang nyckelpigan: Det fanns inget papper runt den, så jag har ingen aaaaning, tyvärr!

4 Think Twice:

skriven

*Ryser* Ja som är dödligt rädd för möss, hade nog kolatvippen...om jag hade upptäckt möss under min egen säng...*levande eller döda*;))

5 Erika:

skriven

(svar) Ja, det är läskigt! Ja,´urk..klipper dem bakom huvudet med en sax =S Inte alls mysigt, mådde illa resten av den kvällen.

6 My:

skriven

Ryser jag med! Hualigen...

7 A:

skriven

Örk....Hittade i går vår stora katt knaprande på en fågel......Dock var han utomhus....Men läskigt är det.

8 Helen:

skriven

Hehe vilken duktig kissekat o söt är han med. Men det låter inte så piffigt med måltiden i sovrummet.

9 Pia:

skriven

om denna fina katt är en hona och får ungar så hojta till, den va jättefin

10 ejmis:

skriven

Pia: Tyvärr är det en hanne ( utan "kulor" dessutom)

11 Pia:

skriven

det var synd

Kommentera här: