Vilken natt!!!



När jag slutat på cafét igår tog jag och gubben en biltur för att plocka lite lupiner ( tänker torka och ta frön), sen for vi hem för att mysa till oss i soffan.
Efter en stund hör jag ett hemskt muande från hagen och går till fönstret för att se vad som är på gång och ser till min fasa att vi har 3 stora tjurar på gräsmattan...bara att springa ut och försöka jaga in dom alltså...regnet öste ner...tjurarna sprang åt alla håll...mygg och småsven försöker äta upp oss...halva hagen är nerriven...till slut får vi i allafall tillbaka dom där dom ska vara men då märker vi att vi inte har någon ström på hagen...01.30 i natt var detta äventyr över...ingen kul natt alltså...men det var tur att det bara var 3 av 15 som hittat till vår gräsmatta annars hade vi nog inte varit klara än!!!
1 crue Annika:

skriven

ha ha de kan man kalla spännande natt

2 Pia:

skriven

Det där med lupiner låter bra, jag har prövat att baraa slänga ut frökapslarna runt om för att få dom att sprida sig, menar du att man tar in dom och torkar dom och sen då...vänta till vären eller vad??? Hoppas tjurarna lugnat ner sig och håller sig där dom ska nu :)

3 ejmis:

skriven

crue Annika: Eller hur...???
Pia: Jag har gjort som du tidigare men i år ska jag testa och torka och plantera ut i höst..får se om det fungerar...tjurarna är för tillfället där dom ska vara och jag hoppas dom så förblir!!!

4 My:

skriven

Men gud! Vilken natt *hihi* Och att ni/du vågar! Hade jag aldrig gjort..

5 ejmis:

skriven

My: Hade inget val!!!

6 Vaniljis:

skriven

Stackarna var säkert rädda dom med. Tur ni fick in dom... :)

7 ejmis:

skriven

Vaniljis: Ja mer tur än skicklighet!! ;)

8 Boysdoro:

skriven

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

Kommentera här: