Läkarsamtal



Idag ringde läkaren från vårdcentralen upp mig och vi hade ett bra samtal på över 20 minuter.
Mina prover var OK förutom en något hög sänka så den ska kollas igen om en månad. Hon pratade också länge om varför jag ville ha en samtalskontakt och förhörde sig återigen om min tidigare utbrändhets-period. Jag ska även få komma på en kontroll för min huvudvärk. Vilken vändning! Vad har hänt?
Kan det vara så att den trevliga sjuksköterskan som tog mina prover sist och som jag hade ett långt samtal med om svårigheterna att få hjälp INNAN man blir riktigt dålig har pratat med läkaren om detta??
Inte vet jag vad som hänt men helt plötsligt kändes det som om läkaren tog mig på allvar. Det här kändes bra!
1 Mia:

skriven

Åh, vad skönt!!

2 Vaniljis:

skriven

Good for you! Det finns faktiskt pärlor inom sjukvården än. Det är så skönt när man blir tagen på allvar!

3 Pia:

skriven

Hoppas verkligen att det blir bra för dig!

4 A:

skriven

Så skönt för dig :) Hoppas bara det fortsätter så. Tyvärr kommer jag inte att kunna blogga under semestern.....Men jag återkommer:) Kram

5 Madeleine:

skriven

Det är ofta svårt att få rätt hjälp när man är sjuk, känns som ingen lyssnar på en :( Kämpa på.

6 Pia:

skriven

man kan faktiskt hitta "nålen i höstacken" ibland ;)Hoppas du fortsättningsvis blir tagen på allvar.

7 Trolda:

skriven

Kanske , kanske har de helt enkelt läst din eminenta blogg....=D Man kan ju alltid hoppas!
Trolda - kramar och godnatt!

Kommentera här: