Efter regn kommer...



...grodor...i hundratal. Vi brukar alltid ha grodor runt vår gård på våren men i år har det varit alldeles för torrt så det är först nu dom har dykt upp. Dom finns i alla storlekar...från pyttesmå till stora som en halv handflata.
Jag har faktiskt saknat dom lite...även fast dom ofta lyckas skrämma mig när det är mörkt ute och man helt plötsligt ser en "sten" som rör sig. Nu är ordningen alltså återställd på grod-fronten!
1 Vaniljis:

skriven

Så söta, tycker om grodor. Hur är det idag med det onda?

2 Pia:

skriven

Även mördarsniglarna tittat fram i hundratals.....blää va äckliga de är

3 ejmis:

skriven

Vaniljis: Det håller i sig...
Pia: Har som tur är inga mördarsniglar här.

4 eva:

skriven

Vad härligt. Många grodarter är utrotningshotade. Var rädd om dom!

5 My:

skriven

Fyfy vad äckligt! Och sniglar i massor, får nästan panik...

6 Pia:

skriven

sätt ut annons på blocket om grodorna, det finns många som vill komma och kyssa dom,du kan ju tjäna en hacka på det :)

7 ejmis:

skriven

eva: Jag försöker vårda dom ömt...
My: Jag är så tokig så jag gillar både grodor och sniglar...fast jag har ju såklart aldrig träffat någon mördarsnigel..
Pia: Ingen dum idé faktiskt!!
;)

Kommentera här: