Utmaning

Jag har blivit utmanad av My, Mia och Helena.

Skriv en önskelista med 7 önskningar. Motivera dem.
Det behöver inte vara materiella ting eller realistiska önskningar.
Utmana 7 bloggare att göra detsamma.


Det jag allra först och mest önskar är såklart att nära och kära får vara friska och lyckliga men den önskningen tar jag INTE med bland de 7, för där ska jag önska "gränslöst" =)

 

 

1. Storvinst på spel. Vill vinna tillräckligt mycket för att kunna göra både oss och nära och kära skuldfria, få råd att helrenovera hus och stall och köpa nya bilar.

 

2. En travhäst i världsklass. Tänk att få åka runt och bara vinna, vinna och vinna...

 

3. En anställd som städade, tvättade, handlade och lagade mat. Tänk vad mycket roligt jag skulle kunna göra istället för dessa "måsten"

 

4. Tiden jag fick över när jag slapp  "måstena" under punkt 3 skulle jag använda till att jobba ideellt med djur och människor som har det svårt på olika sätt.

 

5. En stående tid varje vecka för en halvdag på spa där jag skulle bli ompysslad och uppfräschad på alla möjliga tänkbara sätt.

 

6. Ett piller som gjorde mig 10-15 kg lättare på en månad och sen gjorde så att jag höll den vikten.

 

7. Att jag helt plötsligt vaknade upp en morgon och kunde alla världens språk, det skulle jag kunna ha nytta på under min resa jorden runt.

Det här var riktigt roligt! Hoppas nu bara att detta slår in =)

Jag utmanar ingen speciell eftersom jag vet att många redan gjort utmaningen, men du som vill, häng på!


1 My:

skriven

Tror säkert en stor del av önskningarna slår in :) Hoppas det!
Bra svar, kram!

2 Pia:

skriven

vad härligt med en människa som du ! Läser man dennan utmaning, som de flesta har gjort, kommer alltid fred i världen, frisk familj etc, sådant där som är
självklart och faktiskt lite patetiskt att skriva, det är väl sådan vi önskar oss 365 dagar om året ? Hur ofta "vågar" vi önska oss saker bara till oss själva men man oftast inte gör för att just inte vara egoistisk. Gott att läsa Ejmis, dessutom fantastiska önskningar ;) Enligt tomten så får man ju det man önskar bara man ätit upp sin spenat och gröt under året.

3 Jen:

skriven

Rolig utmaning! Ska nog göra den när jag jag har tid :)

4 Carina:

skriven

Men vilken brs önskning,
att kunna alla språk vill
ju jag också! :-)

5 Pialotta/Kaffebönan:

skriven

Många braiga önskningar.. vad vore livet utan de där önskningarna.. man får leva på hoppet och att önskebrunnen är öppen för alla:-)

6 Mia:

skriven

Det var härliga önskningar, tycker jag! *L*

7 Christel:

skriven

Men vad är det här??
Känns som om detta var min lista över önskningar?
Hoppas det slår in, både för dig och mig!
Ses på Elitloppet :o)

8 Gabbi:

skriven

Jag känner mig just nu inte utmanad...sen kanske...
Ha en fin dag!

Kommentera här: