Utmaning


Jag har antagit utmaningen från Junitjej om nostalgimusik, så här går det till:

♥  ♥  ♥UTMANING!! Din uppgift nu är att välja fem låtar du minns från din egen barn- eller ungdomstid  från youtube.com.  Publicera videoklippen på din blogg
.


Jag börjar med underbare Ted Gärdestad, jag lyssnade ofta på honom i tonåren, mest "Egen måne" men den kunde jag inte hitta på Youtube, jag grät floder till den låten.....



En låt från min ungdomstid som "bilburen ungdom", Robert Gordon spelades ofta och högt!!



Orup "ramade in" många roliga fester  =)



Och vad ska jag välja från 80-talets fantastiska disco-period??? Det får bli en mix...



Sista låten på listan...någon som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta förknippas med den här låten...


Det var riktigt roligt att göra en musikalisk nostalgi-tripp, fler som vill vara med??
1 Annsingen:

skriven

Ja visst var den kul:))

2 Junitjej:

skriven

Kul att du, Ejmis, också antog utmaningen!

3 A:

skriven

Sista låten har också en speciell plats hos mig...När dottern var i ettårsåldern var det hennes favorit. Hon satt framför TV-n och var som uppslukad:) Ha det fint.

4 Mia:

skriven

Den sista låten gör mig riktigt nostalgisk och känslofylld....

5 Samuelmonica:

skriven

Incredible site!

Kommentera här: