Rökfyllt

Vi har varit borta hemifrån hela eftermiddagen och kvällen. Jag har handlat och hälsat på min mamma och A har varit ute och ätit julmiddag med sitt jobb. När vi kommer hem vid midnatt så är hela huset rökfyllt!!!
Det visar sig då att A inte har rengjort vår pellets-kamin på två veckor och det ska göras varje vecka!!!
Det har alltså blivit sotrök som trängt in i huset!!!
Jag är glad att det inte var en riktig brand som fyllt vårt hus med rök men jag är sur över att  A slarvat så här.
Just nu känns det inte så kul när man sitter här med fönstern på vid gavel för att försöka vädra ut rök ock röklukt...
Det är tur att det finns en bloggvärld man kan besöka när man sitter så här....



1 My:

skriven

Usch och fy, men tur att det inte brann!
Ha en go lördag!

2 A:

skriven

Usch, vad jobbigt....Hoppas ni fick ut lukten. Ha en fin dag:)

3 Gabbi:

skriven

Vilken tur att det inte brann!! Men va jobbigt med all lukt!!
Ha en fin lördag!

4 Sus i dus:

skriven

Men herregud, det varkar inte bara vara jag som har otur. Men vilken tur att det inte var en riktig brand. Ja röklukt är jättesvårt att bli av med! Har det bitit sig fast är det bara att sanera tyvärr! Hoppas att det inte blev så farligt!

Kram Sus

5 Carina:

skriven

Nej, vilket elände.
Men ni får väl vara glad att huset står kvar, sådant måste var det mest otäcka efter att mista en nära, att bli av med allt man äger och har i en brand.
Ryser när jag tänker på det /
Hundarna! var de inne?

6 Vaniljis:

skriven

Jisses! Tråkigt med all röklukt. Hoppas det går bort. Är ju inte direkt dövarmt ute heller så man kan ha öppet hur som helst. Ha en go lördag. Kramis

7 Mia:

skriven

Fick du inte panik???? Det hade jag fått....men vilken tur att det inte var värre *pust*

8 Maria:

skriven

Oj då det var inge vidare. Hoppas ni fått ut all röklukt.

9 Carina:

skriven

Då det passar med orden, tur i oturen kanske!
Men du, idag behöver du inte bli sysslolös iaf!
Ha de gôtt bland hinkar & trasor :-)

Kommentera här: