Vilken härlig dag!

Idag vaknade jag före klockan och var hur pigg som helst, gick  ut i stallet och fodrade hästarna sen gick jag och la mig i sängen igen och läste tills gubbens klocka ringde en timme senare. Förutom att jag var pigg så kändes ryggen riktigt bra så när stallet var fixat och frukosten avklarad så följde jag med gubben när han skulle rensa upp efter en av våra körvägar. Han var där och klippte busk efter kanterna häromdagen och det kan inte ligga kvar efter vägen där hästarna ska fram. Eftersom solen sken och det var varmt och skönt så tog jag en promenad medans gubben som vanligt föredrog att åka traktor...
Jag fick med mig kameran också, så här vackert är det där vi kör häst

    

    

På eftermiddagen tog vi sen en träningsrunda med hästarna och då var det fortfarande så varmt och fint så jag kunde köra i linne, det har jag inte kunnat gjort många gånger den här sommaren.
Pricken över i denna sköna söndag var att gubben köpt kräftor igår så idag blev det kräftskiva på två igen till middag.
Tänk om alla lediga dagar kunde vara så här härliga!!

Nu har gubben tagit siesta i soffan och då är det ju lämpligt att jag tar en bloggrunda!  =)
1 Vaniljis:

skriven

Då får ni ha det så trevligt ikväll. Gott det är med kräftor. Tycker "stubbbilden" är den vackraste av dom alla. Den enes död blir den andres bröd, är det inte så!?

2 Pia:

skriven

Så härligt det låter och vackert är det också :)

3 Mimi:

skriven

Härliga bilder!

4 Camilliondollar Baby:

skriven

Mysig dag med härliga bilder!

5 Mia:

skriven

uj, uj, det är annat än min lilla stig, det...

6 Trolda:

skriven

Underbara bilder!Och visst önskar man FLER sådana dagar...Men man får ta till vara på de som bjuds! Ha en fin kväll.
Trolda - kramar

7 Jenny:

skriven

Härlig dag och härliga bilder,hoppas att kräftorna var smarriga

8 My:

skriven

Fina bilder! Och gott med kräftor, mums :)

9 Lotta:

skriven

Guuuu va härligt det låter!!! Hoppas kvällen blir lika skön. Kram

10 ejmis:

skriven

TACK,TACK,TACK,TACK!!
=)

11 Erika:

skriven

Vad härligt det låter och fina bilder! Vad tränar ni med hästarna? =)

Kommentera här: