Väckt av surr



Nu på morgonen blev jag väckt av en geting som surrade runt mitt huvud. Getingar är alltid lite läskiga tycker jag men speciellt nu på sensommaren är dom riktigt aktiva och otrevliga. Jag har knappt sett en geting tidigare i sommar, det var först efter den senaste värmeböljan som dom vaknade till igen. Hörde en geting-expert på radion som berättade att dom på grund av värmen kommit in i någon sorts andra andning. Varje morgon irrar det runt ett par getingar i stallet också, Det är kanske dags att ringa vårt hemförsäkringsbolag så dom får skicka någon som sanerar, det har dom gjort någon gång tidigare men det gäller så klart att hitta getingarnas  bon då också.....
1 My:

skriven

Nä fy för getingar! Försäkringsbolagen brukar ju ta hand om getingar och deras bo för en billip salnt, typ en hundring.

2 Åsa.S:

skriven

Usch, getingar är inte kul!

3 Pia:

skriven

har skrivit om dessa "bestar"....har de verkligen något existensberättigande ?

4 Mimi:

skriven

Jag är livrädd för dessa monster!

5 ejmis:

skriven

Getingar verkar inte populära hos någon...

6 Camilliondollar Baby:

skriven

Gillar inte getingar, de är enorma den här tiden på året!

Kommentera här: