TV-tips

Ikväll har jag sett första delen av "Stephen Fry-mitt liv som manodepressiv" i TV1. Mycket intressant, del två visas i morgon och jag tror att första delen går i repris någon gång till veckan.
Så här skriver man om programmet på SVT:s hemsida:

Två procent av mänskligheten är drabbad av manodepressiv sjukdom. Ändå är det något som man sällan talar om. I två timslånga program, som sänds två dagar i rad, tar den brittiske skådespelaren Stephen Fry med tittarna på en upptäcktsresa genom sitt eget och andra sjukdomsdrabbades liv: en berg- och dalbana mellan eufori och depressioner. Det är en både känslosam och underhållande resa som låter tittarna möta såväl namnkunniga människor som drabbats (Carrie Fisher, Richard Dreyfuss och Rick Stein) som vanligt folk.

    

1 Carina:

skriven

Det verkade intressant men det missade jag.
Jag läste psykrati som valbarkurs.
Och man täffar även på människor med psykiska problem i mitt jobb idag.
Gjorde praktik på neuvro psyk. i Bollnäs, väldigt intressant men inget för mig, där såg man de tunga fallen inom psyktratin.

2 Åsa.S:

skriven

Den missade jag, men jag får kolla om den går i repris. Intressant eftersom jag jobbar med endel som har sjukdommen.

3 Maria:

skriven

Ash då var det i går kväll det var, jag såg att det skulle vara men glömde bort det. Kanske går det i repris.

4 Mia:

skriven

En till som har missat det! Förblånat också, det får bli reprisen här me'... :-)

Kommentera här: