Rebus

Jag är ju helt såld på brittiska kriminalhistorier och i lördags började en ny serie på TV4 kl 21.15.
Rebus heter den och den var riktigt sevärd!


Rebus är en brittisk kriminaldramaserie från 2005 i sex fristående avsnitt baserade på Ian Rankins böcker om den skotske kriminalinspektören John Rebus (Ken Stott) som löser fall runt om Skottland.

Rebus arbetar vid Edinburgh-polisen och ger sig ofta ut både i stadens vackra äldre kvarter, till slummen och till naturen omkring för att finna förövarna till brott som mord, knarkhandel, pengatvätt och andra grova förbrytelser.

Trots att han tidvis ger ett plågat intryck trivs han med jobbet och sina arbetskamrater. Men privat har han det kämpigare, både med stress och relationer. Jobbet tar därför en stor plats i hans liv.

1 Trolda:

skriven

Åh vad synd jag missade den! älskar oxå brittiska kriminalserier..och ÄÄÄÄÄLSKAR ju Skottland!!! "My second Home country"....=D
Trolda - godkväll

2 Mia:

skriven

*L* Jag älskar också engelska deckare och såg denna, det blir nog lördagsnöjet ett tag framöver!

3 Jenny:

skriven

Jag missade slutet på den sist men tänkte försöka haka på den serien,den verkade bra!

4 Helen:

skriven

Låter som om man ska se den, älskar oxå kriminalserier.

5 eva:

skriven

Jag såg det som kom efter nyheterna, tyvärr, men jag tror den är kanonbra. Vi var vid husvagnen och var sociala med grannar!

Kommentera här: