Most Evil

"Most Evil" är en serie i sex avsnitt som räknar ner historiens mest ondskefulla seriemördare.

Programmet baserar sig på en "ondskeskala" utvecklad av dr Michael Stone, rättspsykiatriker och expert på personlighetsstörningar vid Columbia University. Efter att ha forskat om hundratals mördares motiv och metoder, utarbetade dr Stone en ondskeskala. Skalan sträcker sig från kategori 1, dvs. de som mördar i självförsvar till kategori 9, svartsjuka psykopater, och vidare till de mest ondskefulla mördarna i kategori 22, seriemördare som torterar sina offer.

Neurologer, psykologer och andra rättspsykiatriker intervjuas i ett försök att upprätta en profil över ökända mördares hjärnor. Förutom att göra en rättsmedicinsk dekonstruktion av världens mest beryktade seriemördare och deras onda handlingar, analyserar denna banbrytande serie även mördarnas psykologiska sammansättning och räknar ner vår tids mest ondskefulla personer.

Programmet porträtterar mördare, seriemördare och sociopater. Ingår i "Evil Week".

Discovery Channel 22.00 ikväll.


Upgrade Your Email - Click here!

1 My:

skriven

Vågar man se det?

2 Nina på Johangården säger:

skriven

Får se om minnet fungerar vid den tiden på kvälllen.. men först ska jag se Noman i Pakistan.

3 Jenny:

skriven

vi är sådär lite småsjuka så vi tycker det är intressant med såna dokumentärer,få se om det passar bara.Däremot skulle jag aldrig våga se det ensam.

4 ejmis:

skriven

My: Klart du vågar! Ha en kudde i beredskap bara ;)
Nina: Det är si och så med mitt minne också...
Jenny: Vi ser alla sådana här dokumentärer vi kan, för mig är det lite intressant ut arbets-synpunkt också.

5 Marie:

skriven

Jag kommer gärna tillbaks!
Välkommen in i min värld du oxå!
Ha de!

6 Mimi:

skriven

Tack för tipset... Jag har facinerats av dessa mördare sen lång tid tillbaka. Lite udda kanske men intressant är det.

Kommentera här: