Mata fåglarna



De senaste dagarna har småfåglarna varit alldeles omöjliga på att flyga in i stallet och det har jag tolkat som att dom kommit på att vi har godsaker som även passar dom där inne. Igår kom jag sen på att min mamma som bor inne i stan faktiskt började mata småfåglarna redan för ett par veckor sedan och att hon då berättade att dom verkade helt utsvultna!! I morse googlade jag på ämnet småfåglars matvanor och får då lära mig att det är minst lika viktigt att mata fåglarna på sommaren som på vintern. Det hade jag ingen aning om men eftersom jag alltid fyller fågelbord och fröbehållare under vintern så hade jag frö kvar så nu är det mat framme.
Så finns det fler fågelmatare där ute i bloggvärlden så kan det vara dags att börja serveringen redan nu!
Ni kan läsa mer om detta här.

Kommentera här: