Fallfrukt




Har varit till vår hovslagare som också bor i byn och tagit reda på fallfrukt från hans äppelträd.
Lite går till hästarna men det mesta till kossorna som älskar äpplen.

                            
1 Helen:

skriven

Så bra för både honom och er, han slipper att frukten ska ruttna o dina kossor blir glada :)

2 eva:

skriven

Alltså dina bilder är ju fantastiska!

3 Erika:

skriven

Brukar vara en hit för både hästarna och kor =) Har ett träd inne i hästhagen med äpplen som man kan skaka ner, det gillar dom =D

4 Trolda:

skriven

Kossorna här på gärdet älskar också äpplen...Och det är riktigt underhållande att mata dem...(på AVSTÅND =D) Härliga inlägg som alltid har du gjort...
Trolda - kramar!

5 Jenny:

skriven

Jag har inte riktigt hängt med hur era hästar och kor kommer in i bilden,kan du inte förklara för en segskalle? Har ni en bondgård?

6 ejmis:

skriven

Helen: Det är vi som är städpatrullen =)
eva: Tack! =)
Erika: Vad praktiskt med ett träd inne i hagen.
Trolda: Du jobbar på med din koskräck hör jag ;)
Jenny: Vi har ett litet stall med 4 boxar och lite köttdjur på lösdrift. Vårt ställe är litet..skulle gärna ha mer djur men det kräver ju också mer mark.

7 Lotta:

skriven

Mmmmm, vilket kalas det blir för dom :D

8 Annelie:

skriven

Va bra för alla parter...alla nöjda och glada. Ha en fin kväll!

9 Carina:

skriven

Själv så blev jag utan äpplen i år hägglarverna var på trädet och mumsa på försommaren.
Härlig kossa du hittat, jag kan riktigt känna hennes sträva tunga genom skärmen ;)
En liten hemlighet:
Jag hade starka tankar på att bli seminör i min ungdom. =)

10 Mia:

skriven

Den där kossan var ju för härlig! *S*

Kommentera här: