En miljöbov flytande i väskan



Hos oss dricker vi massor med flaskvatten,,,,,
Hos oss försöker vi tänka på miljön....
Dessa två grejer går inte ihop har vi nu blivit upplysta om så nu är det nya rutiner som gäller hemma hos oss.
Nu blir det vanligt kranvatten!
Får kanske fundera på en Soda Stream i alla fall....
1 Helen:

skriven

Ja du har alldeles rätt, vi dricker oxå för mkt av den varan. Soda streamen var en god ide

2 My:

skriven

Kranvatten är godare tycker jag iallafall.

3 Mimi:

skriven

Jag har precis inskaffat en flaska lime. jag droppar i lite i ett glas med kranvatten och det är riktigt gott :-). Billigare och godare...

4 ejmis:

skriven

Helen: Vi får skaffa oss en sån.
My: Jag är ju förtjust i bubblorna...
Mimi: Bra idé!!

5 Lotta:

skriven

Nu får ni förklara för mig som inte förstår..... På vilket sätt skulle det vara mer miljövänligt att köpa vatten på flaska???

6 ejmis:

skriven

Lotta: Det är precis det som det INTE är, jag tror du har missförstått mitt inlägg..

7 Lotta:

skriven

Jag menade hur du tänkte innan du såg artikeln.

8 ejmis:

skriven

Lotta: Har överhuvudtaget inte tänkt "miljötänk" kring flaskvattnet tidigare...

9 Lotta:

skriven

Ok, då har du rätt i att jag missförstod ditt inlägg :D:D Sorry!

Kommentera här: