Tillbaka till jobbet

 
Idag har jag jobbat igen efter en 6 dagars ledighet. Jag har varit i en mindre formsvacka på jobbet nu ett tag så det har varit väldigt skönt att vara hemma några dagar.
På mitt jobb kan det ibland kännas som om tiden står stilla, jag jobbar med psykiskt sjuka och många av patienterna har väldigt långa vårdtider så ibland hinner vi  "nöta" på varandra under flera år.
Vissa perioder  kan det  kännas svårt att hitta kraft och inspiration, man känner sig mer som en maskin som bara gör det man måste utan att egentligen tänka..någon som känner igen sig??
MEN..ibland kommer dom här fantastiska tillfällena när man får bekräftelse på att det arbete man lagt ner under lång tid faktiskt har bidragit till en positiv förändring och idag var det en sån dag!!!
Det är dom här tillfällena som man får samla på sig och tänka tillbaka på när det är som jobbigast. Nu har jag fått "bränsle" för ett tag framåt, HÄRLIGT!!

Upgrade Your Email - Click here!
1 Tormiriam:

skriven

Wonderful site. Please continue this great public service.

Kommentera här: