Nu är jag förbannad!!!

Jag tror inte att det är sant!!! Vi har idag Canal Digital men vill nu byta till Telia som TV-bolag så jag ringer upp CD för att säga upp vårt abonnemang. Då visar det sig att vår avtalstid löpt ut i mars och eftersom vi inte sa upp det 3 månader innan det, alltså i december, så löper det ett år till!!!
Min hjärna började verkligen att koka!!! Kan sånt här verkligen vara lagligt!!???
Att det skulle kunna vara en uppsägningstid på 3 månader var jag helt inställd på men 12 månader!!!!!
Att det dessutom var en otrevlig person i andra ändan av telefonen gjorde inte att min hjärna svalnade kan jag säga...
Har nu försökt komma i kontakt med Konsumentrådgivningen men dom hade ingen telefontid idag.
Någonstans i mitt bakhuvud har jag för mig att jag läst eller hört något om att flera personer driver rättsliga processer mot CD när det gäller något sånt här ärende men jag kan ju minnas fel...värt att kolla i alla fall..
1 ya:

skriven

Håller med dig ... hur kan dom få ha en uppsägningstid på 12 månader.

Kommentera här: