"Matte går så fort nuförtiden...

217560-17...så jag har fullt sjå att hänga med" tror jag min lilla promenadkompis idag tänker....

Vi har 4 hundar och våra promenader tidigare har ju varit i ett MYCKET lägre tempo än jag går numera.          Jag måste verkligen promenera i rask takt nu om jag ska förbättra min kondis från en 76-årings till åtminstone en 45-årings!!!!
Har man 4 hundar med sig så blir det hela tiden lukt-kiss-bajs-stopp och då hinner jag aldrig få upp någon puls så nu har jag börjat med att ta med bara 1 eller 2 av hundarna när jag ska träna upp konditionen.

Killen på bilden är en "4-vägs-korsning"- kinesisk nakenhund-scitzu-tibetansk terrier-jack russel eller som vi säger- 10 kilo dynamit!!!
 
1 Anonym:

skriven

Ha ha, min hund tycker alltid att jag går för sakta. Jag har ju nu också, för första gången en hanhund.... och det finns inte ett träd eller ens ett sly som inte är kissat på.... Söt hund du har!!!

2 SwedishLady1961:

skriven

Gullig vovve! Jag skulle också gärna vara "med hund" men jag bor i storstan så det är väl inte direkt lämpligt, med hänsyn till hundens behov.
Jag hade hund för många år sedan då jag bodde närmare skogen, en lurvig shetland sheepdog som hette Kajsa. Det blev bättre med motionen då, ska jag säga!

3 Abdulalice:

skriven

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

Kommentera här: