Massor gjort idag....

 
 
217560-8I morse när jag vaknade var jag så trött så ögonen knappt gick att öppna ( kom på  sen att det troligtvis är allergi-tabletternas fel, man blir trött av dom). Gick ut till hästarna och efter en stund fick jag en sån energi-kick så efter frukosten så började jag med vår-städningen.
Städning är inte någon favoritsysselsättning precis med dom här dagarna när man får sån energi som jag fick idag så är till och med det roligt. Jag brukar försöka ta rum för rum men ofta slutar det med att hela huset är drabbat. Nu är i alla fall tv-rummet avklarat förutom fönstren då ( jag funderar allvarligt på att ta hem en fönsterputsare i år) och i morgon tänker jag fortsätta med sovrummen om nu energin håller i sig så klart....
Vi städade också upp ute på gården, när man har djur så blir det mycket hö-spill som blandar sig med snön och det blir som ett tjock isolerande täcke, snön försvinner aldrig om man inte hjälper till lite.....
Stormen hade också stökat till en del så vi fick åka runt och hämta saker lite här och där.
På eftermiddagen kördes hästarna en träningsrunda, det får inte hoppas över om det ska bli någon start snart.
Nu har vi nyss käkat middag och sen tror jag att det blir tv-soffan för mig, gubben jobbar natt så jag kan välja program som jag vill.
Måste såklart uppdatera mig på mina favorit-bloggar också men det får bli senare i kväll.................

 
 

Kommentera här: