Koskräck

image22Jag är verkligen en "djur-människa", har alltid haft djur i alla möjliga varianter MEN kor har jag liksom aldrig riktigt förstått mig på. Mina erfarenheter av dessa djur är alltså mycket små. Min älskade gubbe därimot kommer mycket bra överens med kor, han är nästan alltid tillsammans med vår bonde här i byn och håller dom inte på med det ena så är det det andra och det mesta tycker jag handlar om dessa kor.
Gubben har dom 2 senaste åren pratat om att vi skulle ha haft egna men jag har bromsat in i det längsta men nu har det alltså hänt... På vår gård finns sedan i morse 4 stycken kvigor!!! Nu är det inte så att det ska bli någon mjölkproduktion utan det här är så kallade köttdjur. Så nu startar alltså ett nytt kapitel i mitt liv, jag ska bearbeta min koskräck. Jag måste motvilligt erkänna att jag inte är riktigt lika osäker kring dessa djur som för några år sedan, jag har faktiskt övat lite eftersom vi haft tjurar på bete alldeles vid husknuten men nu gäller det våra egna så nu blir det helt plötsligt eget ansvar.
Är det någon ko-expert som läser min blogg så är det så att goda råd mottages med glädje!!!
1 Carina:

skriven

Inget proffs på ämnet men diggar dem skarpt.
Har haft en samling men har åkt ut i lillstugan nu
(porslinkor då ;))
Annars tysker jag oxså om att vara med KOmpisar

2 Kjellmariam:

skriven

Very interesting site. I have bookmarked you.

Kommentera här: