Jag är beroende.....

217560-1..av böcker.                                                                                                                                                    Jag har fulla bokhyllor, staplar av olästa böcker bakom dörrar och bredvid min säng, jag är med i alla bokklubbar som finns och jag får hjärtklappning av bokrea!
Jag har oftast 2-3 böcker på gång samtidigt, 1 skönlitterär eller deckare/thriller och ett par faktaböcker, jag läser i sängen, i reklampauserna framför tv:n, på toaletten och vid matbordet (fast bara när jag äter ensam).
Gubben tycker INTE om böcker lika mycket som jag gör så jag har faktiskt börjat smyg-handla.
Problemet är, att även om han inte märker när jag handlar så är det en omöjligghet  att han inte lägger märke till mina bokhögar.
Sen kan jag aldrig göra mig av med en bok heller och om någon lånar böcker av mig är jag som en orolig mamma innan mina små älsklingar är hemma igen.......
Det är t o m så illa att jag kan känna ett sting av separationsångest om jag köper en bok som present till någon!!
Ja, vad tror ni, är jag helt galen eller..??!!



 
1 Anonym:

skriven

Japp! Du är galen! Men det måste man vara för livet ska bli kul. Jag gissar att du redan läst "Tarzans tårar" (Katarina Mazetti, hon som också skrivit Grabben i graven bredvid), annars är det ett hett tips. Underbar och tokrolig bok.

2 qristall:

skriven

Ang mina ordspråk så är det rätt otroligt, jag tycker också att man känner igen i princip alla.
Sen måste jag säga att när jag läste detta inlägg så gapskrattade jag, det är precis som om det vore mig du beskriver! Älskar o läsa o har böcker till förb..se (Enl. mannen o sonen). Har varit medlem i de flesta bokklubbar som jag gått ur o gott med i igen när jag inte stått ut längre. Hatar o låna ut böcker eftersom det hänt att man inte fått tillbaka
rätt antal men är för mesig för att säga ifrån, haha. Vi har fixat till i vår gillestuga med resultat att jag måste göra mig av med MASSA böcker, gråter blod ju. Men men..så helt tokig är du inte eller så är vi två galningar!
God Natt /Helen

3 ejmis:

skriven

Anonym: (jag är så nyfiken vem du är) " Tarzans tårar" har jag inte läst men den finns i någon hög bakom nån dörr..:-))

qristall: jag är glad att vi i alla fall är två bok-galningar..jag lider med dig att du nu måste göra dig av med böcker..inga dörrar att gömma bakom?? :-))

4 SwedishLady1961:

skriven

Nåja, galen eller inte; det finns betydligt värre saker att vara beroende av än skrivna ord och böcker.

Själv älskar jag diktböcker och faktalitteratur. Ja, en bra skönlitterär bok sitter inte illa heller förstås.

Dessutom är böcker (ofta) snygga saker som pryder ett hem. När jag kommer hem till någon tittar jag alltid efter vilka böcker som finns där. En del har inte böcker alls i sina hyllor: Kan det kallas 'bokhylla' då?

//SwedishLady1961

5 Anna:

skriven

jag hinner aldrig läsa nåt men har massor av böcker som ska läsas "nån gång"... jag syr hellre :)

Kommentera här: